Busreklamer

Få massiv dækning outdoor med busreklamer

Busreklamer er en effektiv måde at opnå synlighed over for dit publikum. Der kører over tusindvis af busser rundt i Danmark hver eneste dag, hvor du som annoncør har mulighed for, at lade dit budskab blive set af mange af de hundredetusindvis af bilister, fodgængere og pendlere, der hver dag kaster deres blikke på bussernes synlige reklamebannere på siderne og på bagsiden af bussen. 

Der findes flere forskellige virksomheder, der administrerer salget af busreklamer i Danmark. Hos Lightpole elsker vi gode busreklamer, og du er velkommen til at rådføre dig med os ift. indkøb af reklamepladsen og ikke mindst udformningen af selve reklamen.

Følg Lightpole på Instagram

Bliv set og husket med busreklamer

Det er trods alt svært at adblocke en bus. Og måske er det derfor, at man til trods for digitaliseringen i reklamebranchen rent faktisk oplever et løft inden for outdoor-reklamebranchen i disse år. For selv om mange af os går med næserne begravet i vores smartphones (selv udenfor!), så får vi stadig øje på busreklamerne – og husker dem.

Busreklamer kan både bookes nationalt eller som en lokalt afgrænset kampagne. Kontakt os i dag på 2296 2255 og få et tilbud på din næste buskampagne. 

Er du landet her på siden for at finde mere info omkring de typer af busreklamer, eller inspiration til udformningen af selve reklamen, så læs endelig videre. 

Typer af busreklamer

En busreklame er ikke bare en busreklame. Der er rent faktisk mange forskellige ting, du skal forholde dig til i forhold til, hvilke muligheder du har i forhold til busreklamens placering og den eller de målgrupper, du ønsker at ramme med dit budskab.

For det første skal du tænke over, om din målgruppe befinder sig indeni bussen – eller uden for bussen. Det lyder banalt, men du skal først slå fast, om dine kunder er folk, der tager bussen, eller om det er folk, der befinder sig i de områder, hvor bussen kører, fx fodgængere eller bilister, der skal gives chancen for at se din reklame enten på venstre side af bussen, højre side, eller bagpå bussen. Det hele skal tænkes igennem hvis du skal optimere din investering.

Reklamer udenpå bussen

Busreklamer kan være en effektiv måde at øge kendskabet til jeres virksomhed eller brand på, eller fx til at køre et specifikt kampagnetilbud som I ønsker at eksponere en bestemt målgruppe overfor i en given periode. 

Langt de fleste busannoncører vælger busreklamer udenpå busserne – og det er selvfølgelig på grund af de hundredetusindvis af danskere, der hver dag kigger på én af de mange synlige og opsigtsvækkende busreklamer. 

Men hvilken type busreklame kan man vælge? Vi giver dig en kort oversigt over de mest benyttede formater herunder. 

Højresider

Højresider – En højresidereklame kan i nogle tilfælde faktisk være to reklamebannere. På grund af døren i midten af bussen, deles en højresidet busreklame nemlig op. Det afhænger af de gældende regler hos det selskab, der har rettigheden til at sælge reklamepladsen.

To bannere betyder dog også højere produktionsomkostninger., hvis du ønsker at differentiere budskaber for hvert banner. Højre side er dér, hvor folk stiger ind og ud af bussen og bliver derfor set meget. Bannerne er dog mindre end fx et venstresidebanner, og du derfor skal tænke over dette ift. udformningen af din busreklame. Jo tydeligere dit budskab er, jo flere ser din reklame. 

Venstresider

Venstresider – En venstresidereklame på en bus er vendt mod trafiksiden og dermed altså væk fra det nærmeste fortov. 

En venstresidet busreklame vil derfor altid – i Danmark – være den side, hvor der ikke er ind- og udstigning af passagerer. Typisk har du her rigelig plads til både dit logo, fyldig grafik og et taktisk budskab. Busreklamen på billedet er en typisk venstresidereklame i størrelsen 4,95 m. i længden gange 48 cm i højden.

Den gode plads på banneret gør en venstreside-busreklame til et populært valg.

Bagsider

Bagsider – En bagsidereklame er en meget synlig type busreklame. Du har masser af plads at arbejde med – du skal dog tænke over, at der skal være plads til alt lige fra busnummer, nummerplade m.m. Men derudover er det et stort og meget synligt format.

En busbagside giver dig også mulighed for at trække ekstra opmærksomhed hos de mennesker, der kommer til at holde i kø bagved bussen. På billedet er en fuldfolieret bagside, men på visse typer busser er der mulighed for en mindre og mere simpel bagsidestreamer.

Foliering

Fuldfoliering – en fuldfolieret bus er selvfølgelig den ultimative busreklame. Her opnår du maksimal synlighed og wow-effekt. 

En fuldfolieret bus koster naturligvis mere end de andre formater, men formår du at være tilstrækkeligt kreativ, er dette også den type busreklame, der vil få flest øjne på sig – for ikke at tale om den omtale samt antallet af delinger og kommentarer sådan en visuel reklamebombe vil få på de sociale medier. 

Så har du idéen, budskabet og budgettet til det, er dette én af de absolut fedeste måder at gøre opmærksom på dit budskab på.

Bliv rådgivet omkring busreklamer

Busmediet tilbyder rigtig mange forskellige muligheder, og kan derfor også være et udfordrende medie at få succes med, hvis ikke man gør det rigtigt.

For dig som annoncør handler det om, at din busreklame rammer din målgruppe så præcist som muligt. Så lad os rådgive dig til at få den rigtige løsning.

Kontakt os i dag for at få rådgivning omkring din busreklame. Ring til Lightpole på 22962255. Du er også velkommen til at sende os en forespørgsel via formularen herunder.

Skal Lightpole hjælpe med din busreklame?

Send os en besked. Vi svarer hurtigt.

Luk Menu