Busreklamer

Få massiv dækning outdoor med busreklamer

Busreklamer er en effektiv måde at opnå synlighed over for dit publikum. Der kører over tusindvis af busser rundt i Danmark hver eneste dag, hvor du som annoncør har mulighed for, at lade dit budskab blive set af mange af de hundredetusindvis af bilister, fodgængere og pendlere, der hver dag kaster deres blikke på bussernes synlige reklamebannere på siderne og på bagsiden af bussen. 

Kontakt Lightpole og lad os planlægge og booke din virksomheds første eller næste busreklamekampagne. Vi hjælper dig i mål fra start til slut, så din busreklame får den største effekt. Vi hjælper dig selvfølgelig også gerne med selve udformningen af selve reklamen.

Interesseret i en busreklame? Lightpole er eksperter i outdoor marketing

Bliv set og husket med busreklamer

Det er trods alt svært at adblocke en bus! Og måske er det derfor, at man til trods for digitaliseringen inden for annoncering, rent faktisk oplever et løft inden for outdoor-reklamer i disse år.

For selv om mange af os går med næserne begravet i vores smartphones (selv udenfor) så får vi stadig øje på busreklamerne – og husker dem. Busreklamer kan både bookes nationalt eller som en lokal kampagne.

Kontakt os i dag på 2296 2255 og få et tilbud på din næste busreklamekampagne. 

Er du landet her på siden for at finde mere info omkring typer af busreklamer eller bare inspiration? Læs endelig videre.

Typer af busreklamer

En busreklame er ikke bare en busreklame. Der er rent faktisk mange forskellige ting, du skal forholde dig til i forhold til, hvilke muligheder du har i forhold til busreklamens placering og den eller de målgrupper, du ønsker at ramme med dit budskab.

For det første skal du tænke over, om din målgruppe befinder sig indeni bussen – eller uden for bussen. Det lyder banalt, men du skal først slå fast, om dine kunder er folk, der tager bussen, eller om det er folk, der befinder sig i de områder, hvor bussen kører, fx fodgængere eller bilister, der skal gives chancen for at se din reklame enten på venstre side af bussen, højre side, eller bagpå bussen. Det hele skal tænkes igennem hvis du skal optimere din investering.

Reklamer udenpå bussen

Busreklamer kan være en effektiv måde at øge kendskabet til jeres virksomhed eller brand på, eller fx til at køre et specifikt kampagnetilbud som I ønsker at eksponere en bestemt målgruppe overfor i en given periode. 

Langt de fleste busannoncører vælger busreklamer udenpå busserne – og det er selvfølgelig på grund af de hundredetusindvis af danskere, der hver dag kigger på én af de mange synlige og opsigtsvækkende busreklamer. 

Men hvilken type busreklame kan man vælge? Vi giver dig en kort oversigt over de mest benyttede formater herunder. 

Højresider

Højresider – En højresidereklame kan i nogle tilfælde faktisk være to reklamebannere. På grund af døren i midten af bussen, deles en højresidet busreklame nemlig op. Det afhænger af de gældende regler hos det selskab, der har rettigheden til at sælge reklamepladsen.

To bannere betyder dog også højere produktionsomkostninger., hvis du ønsker at differentiere budskaber for hvert banner. Højre side er dér, hvor folk stiger ind og ud af bussen og bliver derfor set meget. Bannerne er dog mindre end fx et venstresidebanner, og du derfor skal tænke over dette ift. udformningen af din busreklame. Jo tydeligere dit budskab er, jo flere ser din reklame. 

Venstreside busreklame

Venstresider – En venstresidereklame på en bus er vendt mod trafiksiden og dermed altså væk fra det nærmeste fortov. 

En venstresidet busreklame vil derfor altid – i Danmark – være den side, hvor der ikke er ind- og udstigning af passagerer. Typisk har du her rigelig plads til både dit logo, fyldig grafik og et taktisk budskab. Busreklamen på billedet er en typisk venstresidereklame i størrelsen 4,95 m. i længden gange 48 cm i højden.

Den gode plads på banneret gør en venstreside-busreklame til et populært valg.

Bagside busreklame

Bagsider – En bagsidereklame er en meget synlig type busreklame. Du har masser af plads at arbejde med – du skal dog tænke over, at der skal være plads til alt lige fra busnummer, nummerplade m.m. Men derudover er det et stort og meget synligt format.

En busbagside giver dig også mulighed for at trække ekstra opmærksomhed hos de mennesker, der kommer til at holde i kø bagved bussen. På billedet er en fuldfolieret bagside, men på visse typer busser er der mulighed for en mindre og mere simpel bagsidestreamer.

Foliering af bus

Fuldfoliering – en fuldfolieret bus er selvfølgelig den ultimative busreklame. Her opnår du maksimal synlighed og wow-effekt. 

En fuldfolieret bus koster naturligvis mere end de andre formater, men formår du at være tilstrækkeligt kreativ, er dette også den type busreklame, der vil få flest øjne på sig – for ikke at tale om den omtale samt antallet af delinger og kommentarer sådan en visuel reklamebombe vil få på de sociale medier. 

Så har du idéen, budskabet og budgettet til det, er dette én af de absolut fedeste måder at gøre opmærksom på dit budskab på.

Busreklamer til både national og lokal markedsføring

Busreklamer er ideelle til at promovere lokale virksomheder, og de kan også rulles ud som en del af en national kampagne. Brugen af busreklamer giver nationale annoncører en lokal sammenhæng for bedre at kunne forbedre brandinteraktionen og kan gentage det budskab, som dine kunder allerede har set på TV, på nettet eller har hørt i radioen. Lokalt er busreklamer er en effektiv måde at nå et lokalt publikum gennem konstant at minde dem om din virksomhed.

En busreklame er i bund og grund et medie, der bruges af annoncører til at nå frem til offentligheden med deres budskab. Normalt i form af en reklame for kommercielle brands, men kan også bruges til offentlige kampagnemeddelelser. Busannoncering er et effektivt og billigt medium, der under normale samfundsvilkår, hvor mennesker gerne må gå på gaden, leverer en tårnhøj frekvens. Dette bygger brandkendskab og holder dig top-of-mind over for potentielle kunder.

  • De fleste busser i større byer kører mellem 10 og 18 timer om dagen, op til syv dage om ugen
  • Busser giver en massiv dækning af dit primære område
  • Busreklamer ”rammer” både arbejdende og studerende såvel som andre bilister
  • Busreklamer er visuelt uundgåelige
  • Busreklamer giver dit publikum mulighed for at se din besked igen og igen

Busreklamer er en fantastisk mulighed for at skabe opmærksomhed om din virksomhed, uanset størrelse. Der findes flere forskellige former for bannerstørrelser, dvs. vi kan tilbyde en busreklame til ethvert budget.

Bliv rådgivet omkring busreklamer

Busmediet tilbyder rigtig mange forskellige muligheder, og kan derfor også være et udfordrende medie at få succes med, hvis ikke man gør det rigtigt.

For dig som annoncør handler det om, at din busreklame rammer din målgruppe så præcist som muligt. Så lad os rådgive dig til at få den rigtige løsning.

Kontakt os i dag for at få rådgivning omkring din busreklame. Ring til Lightpole på 22962255. Du er også velkommen til at sende os en forespørgsel via formularen herunder.

Skal Lightpole hjælpe med din busreklame?

Send os en besked. Vi giver hurtigt et tilbud på busser eller andre platforme

Luk Menu