EM2021 er lige rundt om hjørnet. Oplagt begivenhed for mange danske virksomheder til at koge lidt ekstra marketing-suppe på det danske landshold, fx i konkurrencer og andre former for kampagner.
God idé? Sikkert.
Må I? Det kommer meget an på, hvordan I gør.
DBU har været ude at fremhæve de kommercielle retningslinjer forbundet med landsholdet. Heraf fremgår det blandt andet, at:
“DBU har varemærkeregistreret såvel logoer som symboler forbundet med Landsholdene samt navne og udtryk, der betegner eller refererer til Landsholdene. Brug af disse varemærker uden samtykke fra DBU indebærer dermed en overtrædelse af varemærkeloven. Landsholdsdragterne er desuden beskyttede mod kommerciel udnyttelse i medfør af markedsføringslovens kendetegnsbeskyttelse.”
De fulde kommercielle retningslinjer hos DBU kan læses her: https://lnkd.in/gT8yiDp
Er du i tvivl, så rådfør dig hos Lightpole.