Nye tal fra outdoorgiganten AFA viser, at outdoor står stærkt

Nye tal fra outdoorgiganten AFA viser, at outdoor står stærkt

AFA JCDecaux har fået foretaget en undersøgelse i samarbejde med statistikkongerne fra Gallup. Den viser i korte træk, at de klassiske abribus – eller adshels som den type reklamesøjler hedder hos konkurrenten Clearchannel – fortsat er et særdeles effektivt medie.

Faktisk viser undersøgelsen, at de gode gammeldags reklameskilte ligger helt i top, når det handler om på kort tid at generere både høj dækning samt høj frekvens. Hele 81% af alle danskere over 12 år rammer man med reklamepanelerne, hvilket svarer til over 4 mio. danskere.

Ifølge AFA dækker alle TV2´s kanaler til sammenligning 62% af samme målgruppe i løbet af en uge og kalder selv deres klassiske reklamepaneler for ”de unges medie”.

I sammenligning med udbydere inden for outdoorreklamer, har AFA JC Decaux med frekvenstal på 15 og 16 den højeste frekvens, hvilket logisk set må skyldes de mange reklamepaneler i hele landet, hvor de typisk er strategisk placeret ud til vejen, så de ses af både fodgængere, cyklister, bilister og de personer, der tager bussen og ser reklamepanelerne, der er integreret i mange busstoppesteder.

Interesseret i mere information om emnet? Læs AFA´s fulde rapport

Dette indlæg har 1 kommentar

  1. #reklame
    #outdoormarketing
    #afa
    #outdoorreklame
    #busstoppesteder
    #lightpole

Skriv et svar

Luk Menu