Reklamer i lufthavnen

Vis dit budskab med lufthavnsreklamer

Lufthavnsreklamer omfatter alle former for annoncering i de danske lufthavne for at nå ud til de rejsende. Det inkluderer alt fra digitale skærme til store billboards og strategisk anbragte reklamebannere dér hvor passagerne færdes. 

Bliv set og husket med lufthavnsreklamer

Passagerer i lufthavne er interessante fra et marketingperspektiv, da man i lufthavne har mange mennesker samlet på ét sted. Covid-19 pandemien reducerede antallet af flyrejsende i 2020 og 2021, men i dag er lufthavnstrafikken på vej tilbage på vanligt niveau. Derfor er lufthavnsreklamer igen blevet værd at satse på, når marketingplanen skal lægges.

Rejsende har altid være en attraktiv målgruppe for virksomheder – det gælder både forretningsrejsende og passagerer, der skal på privat ferie i ind- eller udland. Fælles for de fleste rejsende er, at når vi først når ud i lufthavnen, så starter rejsen for alvor. Vi har paraderne nede, og derfor er vi også mere tilbøjelige til at bruge penge. Studier viser, at vi faktisk forventer at blive eksponeret for reklamer, når vi rejser. Virksomheder og brands, der markedsfører sig selv på reklamebannere, lufthavnsbillboards og digitale skærme osv. i lufthavnen opfattes nemlig som en del af det, vi oplever, når vi er ude at rejse.

Reklamer i Københavns lufthavn (CPH)

Med mere end 30 millioner rejsende er CPH Lufthavn (Kastrup) naturligvis Danmarks største lufthavn. Her findes omkring 550 digitale skærme, der viser reklamer på de rejsendes vej rundt i lufthavnen – lige fra man ankommer i parkeringsområderne, gennem security, handelsområdet og ud til gates.

Med andre ord er det næsten ikke til at undgå at som annoncør at blive overset i de cirka 2 timer hver passager bruger i Københavns Lufthavn.

Der er i alt 180 lokationer i lufthavnsområdet i CPH Airport, der viser relevante reklamer. Studier viser, at passagererne ikke opfatter
reklameeksponeringerne som støj, men som relevant for situationen og omgivelserne. Faktisk forventer vi at se reklamer når vi rejser med fly. Derfor ser du mange store brands gøre reklame når du er i bl.a. Københavns Lufthavn. 

Lufthavnsreklamer i Billund Lufthavn

Billund Lufthavn er Danmarks 2. største lufthavn, og var den første større lufthavn i landet, der kom over 2019-niveau ift. antal passagerer efter Covid-19. Billund Lufthavn har fået rigtig mange nye destinationer i løbet af de sidste par år, og trækker passagerer fra både Nordjylland, Sønderjylland og Fyn.

Med 33 digitale skærme strategisk godt placeret undt i lufthavnen, har annoncører rig mulighed for at vise deres reklamebudskaber frem for de 70.000 passagerer, der passerer igennem Billund Lufthavn hver uge. Der er også mulighed for at lave spektakulære reklamefremstød på fx søjler og store gavle.

Lufthavnsreklamer i Aalborg Lufthavn

Aalborg Lufthavn er flere gange blevet kåret til Danmarks bedste lufthavn. Der passerer cirka 30.000 passagerer gennem lufthavnen hver uge, og er den lufthavn i landet, der har forholdsvis flest businessrejsende.

Aalborg Lufthavn har hele 31 digitale skærme, der giver annoncører mulighed for at komme ud med deres reklamebudskaber til de mange passagerer. Der er også mulighed for reklamebannere og andre former for lufthavnsreklamer i lufthavnsområdet.

Skal Lightpole hjælpe med din næste kampagne i lufthavnen?

Send os en besked. Vi giver hurtigt et tilbud på busser eller andre platforme

Interesseret i lufthavnsreklamer? Lightpole er eksperter i outdoor marketing