Radioreklamer

Bliv hørt med radioreklamer

Mere end 60% af alle danskere hører radio, og undersøgelser viser stadigt stærkere indikationer på, at annoncering med radioreklamer skaber høj ROI hvis eksekveret rigtigt. Hos Lightpole har vi god erfaring med radioreklamer, og vi hjælper dig gerne fra start til slut.

Radio kan skabe hurtig dækning og frekvens, og samtidig rammer radio bredt over døgnet: derhjemme, i bilen, på arbejde osv. Sammen med TV-reklamer er radiomediet er et af de massekommunikationsmedier, der leverer den højeste dækningsevne. Blandt offlinemedierne er der absolut ingenting, der tyder på, at radio er et medie på vej i graven. Tværtimod.

Brug for mere inspiration? Så læs videre på siden her, og bliv klogere på, om radioreklamer er vejen frem for din virksomhed.

Hvad koster en radioreklame?

Det er et godt spørgsmål, som vi har brug for nogle ganske få oplysninger fra dig for at kunne besvare. Kontakt os i dag og få en pris på at få jeres reklame i radioen. 

Ring på tlf: 2296 2255 eller brug vores kontaktformular lige her: 

Bring radio ind i dit mediemix

Til trods for, at de klassiske offlinemedier som TV og radio ofte dømmes ude, viser data soleklart, at radioreklamer stadig er en yderst effektiv måde at nå ud til en bred målgruppe på. Målgrupperne kan indkøbes både nationalt og regionalt, og med et differentieret kanaludvalg kan du som annoncør ramme både den lidt ældre til den lidt yngre målgruppe.

I Danmark sidder Bauer Media med radiokanaler som Nova, PopFM og The Voice tungt på det kommercielle radiomarked med et samlet lyttertal på mere end en million danskere pr. uge. Inden for sidste par år har også Radio NRJ og MTV Radio budt sig til på den danske radioscene, primært orienteret mod Storkøbenhavn og med fokus på spotpakker frem for TRP´er (Target Rating Points er en måleenhed brugt inden for medieverdenen til at måle hvor mange procent ud af en målgruppe, der rammes i en given kampagne).

Lav et godt radiospot

En succesfuld radiokampagne starter naturligvis med et godt og velproduceret radiospot. Vores medieteam har årelang erfaring med radioreklamer, og vi kan selvfølgelig både hjælpe jer hele vejen fra produktionen af jeres radiospot til selve bookingen af radioreklamerne.

Øvrige former for radioreklamer

På radio er der også mulighed for at tegne et programsponsorat, hvor du som annoncør lægger dig op af et bestemt radioprogram, som du ved bliver hørt af din målgruppe. Det kunne for eksempel være vejrudsigten, et morgenshow eller et andet populært program.

Det er også muligt at lave et decideret redaktionelt samarbejde, hvor I kan blive eksponeret på en måde, der typisk involverer, at radioværterne fletter brandet eller virksomheden ind i programmets samtaleindhold, og hvor I en på en mere involverende måde får henvendt jer til jeres målgruppe, og på den måde kan skabe øget loyalitet og kærlighed til jeres brand.

Mulighederne er mange, og radiostationerne er også blevet dygtigere til at skabe muligheder for at lave sideløbende onlineaktiviteter på fx deres sociale medier i samspil med radioannonceringen. 

Disse virksomheder får lavet radiospots hos os

Skal vi hjælpe jer videre?

De største kommercielle radiostationer melder som følge af radiomediets fortsat store reklamepopularitet ofte udsolgt, så hvis du er havnet her på siden fordi du overvejer om radioreklamer skal være en del af din virksomheds mediemix, så tøv ikke med at kontakte os for priser og ledighed. Vi sørger for at sammensætte den helt rigtige strategi i forhold til jeres virksomheds eksponering på specifikt udvalgte radiostationer, så vi rammer jeres målgruppe så præcist og så effektivt som muligt – og sørger for at optimere jeres radioreklames samspil med de andre dele af jeres marketingmix.

Overvejer du hvad radioreklamer kan gøre for din virksomhed? Så tag fat i os for en uforpligtende snak om mulighederne i at bringe radio ind i jeres mediemix.

Skal Lightpole hjælpe med jeres næste radioreklame?

Kontakt os og hør om mulighederne for at få din virksomheds budskab i radioen.