En ny undersøgelse foretaget af et af verdens største reklamebureauer, Postercope, konkluderer, at outdoorreklamer øger folks online handlinger med op til 63%
Undersøgelsen, der blev offentliggjort i maj 2021, viste, at ”forbrugere, der ser annoncering uden for hjemmet, er op til 63% mere tilbøjelige til at foretage en online brandhandling (download-app, webbesøg eller via onlinesøgning).
Samme undersøgelse gengiver, at selv om ”coronaåret” 2020 ikke overraskende viste et fald i køb af outdoormedier med hele 46,3%, så var effekten af out-of-home reklamer stort set uændret.
Alt andet lige vil det betyde, at vi vil se flere og flere digitale forretninger ty til outdoor reklamer for at få en stigning i brandkendskab og kunne samle op på de deraf afledte brandsøgninger, app-downloads og overordnede stigning i hjemmesidebesøg.
Samtidig viser et andet studie fra outdoor-reklamegigianten Clearchannel, at ca. 43% af alle danskere forventes af rejse internt i Danmark i løbet af sommeren 2021 (staycation). Med en formodet stigning på op til +40% i antallet af mennesker og biler på gaden ift. præ-corona, står outdoor-reklamemedierne foran en god periode, både nationalt og lokalt.
Hos Lightpole mærker vi allerede nu en markant stigning i den generelle interesse for outdoorreklamer, med kulturlivet som primær drivkraft.